၁။ တမန္ေတာ္မြတ္ဟာမက္က
ဘာလို႔ မိန္းမအမ်ားႀကီး ယူခဲ့တာလဲ။ သူက သာမန္ေယာက်္ား ၃၀ စာ အားရွိတယ္ဆို။
(၁) ေယာက်္ားေကာင္း ေမာင္းမတစ္ေထာင္
ဆိုတာ အရပ္ထဲက စကားပါ။ ဒါေပမယ့္ သာမန္လူထက္ ထူးတဲ့လူတစ္ဦးမွာေတာ့
အျခားသာမန္လူမ်ားထက္ ထူးျခားမႈေတြ ရွိေနမွာေပါ့။ ဒါက သဘာ၀ပဲ။ ကိုယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္
မိန္းမေတြ အမ်ားႀကီး ယူခဲ့တယ္- ဆိုတဲ့ သမိုင္းက အဓိကက်မ္း ကုရ္အံမွာ မပါဘူးဗ်။ သမိုင္းဆရာမ်ားက
ေျပာဆိုေနတာပါ။ ျပသနာက အဲ့ဒီ ေလာက္မိန္းမေတြနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ သားသမီး
တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မရွိတာပဲ။ ဒီေတာ့ မိန္းမယူခဲ့တယ္ဆိုတာ တိက်တဲ့ အေထာက္အထား
မဟုတ္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့
(က) ကိုယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္က အၿမံဳမဟုတ္ဘူး-
အၾကင္ယာေတာ္ ဘီဘီ ခတီဂ်ာနဲ႔ သားသမီးေတြ ရွိခဲ့တယ္။
(ခ) ဘီဘီခတီဂ်ာ ကြယ္လြန္ၿပီး
ေနာက္ပိုင္းမွာ မိန္းမေတြ ရွိခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ သမိုင္းေတြကို ေရးၾကေပမယ့္-
အဲ့ဒီအမ်ိဳးသမီးေတြမွာ အရင္အိမ္ေထာက္ဘက္နဲ႔ ကေလးရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ ပါတယ္။
ဒီေတာ့ အဲ့ဒီ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာလည္း အၿမံဳေတြ မဟုတ္ဘူး။ အရပ္စကားနဲ႔ ေျပာတဲ့
အိမ္ေထာင္ဘက္မ်ိဳးဆိုရင္ ကေလးက တစ္ဦးမဟုတ္ တစ္ဦးေတာ့ ရမွာပဲေပါ့။
(ဂ) မြတ္စလင္ေတြက မိန္းမအမ်ားကိစၥကို
အျပစ္လို႔ မယူဆဘူး- ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္ မ်ိဳးရိုးဆိုရင္ အင္မတန္ တန္ဘိုး
ထားတယ္- ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္ဟာ အဆိုပါ မိန္းမ်ားနဲ႔ တစ္ကယ္ အရပ္ကနားလည္တဲ့ လင္မယားမ်ား
ျဖစ္ခဲ့ရင္ ကေလးရမယ္- အဲ့ဒီကေလးကိုလည္း မြတ္စလင္ ေတြက ဂုဏ္သိကၡာအတြက္
သမိုင္းေဖ်ာက္ပစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ တန္ဘိုးထား ဂုဏ္ယူ မွာ ျဖစ္တယ္။
ဒီေတာ့ တစ္ကယ္တမ္း
မိန္းမအျဖစ္ယူခဲ့ပံုကို ျပန္သံုးသပ္ရင္- islammyanmar.com ဆိုက္ထဲက စာအုပ္စင္၊
အဲ့ဒီမွာ ကုိယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္၏
အိမ္ေထာင္ေရးဘ၀ ဆိုတာေလးကို ဖတ္ၾကည့္ပါ။
(၂) မိန္းမ အမ်ားတစ္ကယ္ ယူခဲ့ရင္ေကာ
ဘာျဖစ္သလဲ။ လူတစ္ေယာက္ဟာ “ဘုရား” ျဖစ္ဘို႔ရာ အင္မတန္ ကိေလသာ ကင္းစင္ ရမယ္- ဆိုၿပီး
“မိန္းမလွ်ာ ပံုသြင္း ကိေလသာ ကင္းစင္” မႈကို အေနာက္အုပ္စုက ျဖန္႔ခ်ီတာပါ။ အဲ့ဒီ
၀ါဒမိႈင္း ၀င္သြားေတာ့ လူေတြက အမွန္ကို ဖံုးကြယ္ေတာ့တယ္။- အမွန္ကေတာ့ဗ်ာ- ေယရႈလည္း
မိန္းမနဲ႔ ကေလးနဲ႔ပဲ- မိန္းမက ျပည့္တန္ဆာမ လို႔ေတာင္ အတိအက် ေဖၚထုတ္ေသးတယ္။
ကိုယ္ေတာ္ေဂါတမလည္း မိန္းမေတြနဲ႔ပဲ။ သားေတာ္ရာဟုလာကို ေမြးၿပီး ေတာထြက္ခဲ့တာ-
အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္း မိန္းမနဲ႔ မေနေတာ့ဘူး ဘာညာ မေျပာနဲ႔ေနာ္-၊ ရာဟုလာထက္ အငယ္
သမီးေတြ ရွိေနေသးတယ္။ ပိဋကတ္မွာကို အတိအက်ပါတာပဲ- ဖံုးထားတာကိုး။ ဒါေတြက
လူတစ္ဦးရဲ႔ personal rights ေတြပါ။ သူမိန္းမယူတာ- အျခားဘယ္သူ႔ကိုမွ
ထိခိုက္ေစာ္ကားတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ သူကလည္း သေဘာတူတယ္၊ အမ်ိဳးသမီး ကလည္း သေဘာတူတယ္၊
အျခားေသာ ယူၿပီးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ားကလည္း သေဘာတူတယ္- ဆိုရင္ အျပင္လူမ်ားက ဘာမ်ား
မနာလို ျဖစ္စရာ ရွိလို႔လဲ။
၂။ မြတ္ဟာမက္က
ဘာလို႔ေနာက္ဆံုးတမန္ေတာ္ျဖစ္ရတာလဲ။
အာရ္ဗီစကားလံုး (ခတားန္မ္) ဆိုတာ အခ်ဳပ္၊
အထြဋ္အေခါင္၊ ေနာက္ဆံုး (စီရင္ႏိုင္သူ) ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေပးပါ တယ္။
ေနာက္ဆံုး ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က သူ႔ေခတ္မွာ သူ႔အထက္က အျခားသူ မရွိ ဆိုတာမ်ိဳးကို
နားလည္ပါ။ အဲ့ဒီ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ဘာေၾကာင့္ ပိုင္ဆိုင္သလဲ ဆိုေတာ့--၊ (၁) ကမၻာမွာ
ပြင့္ခဲ့တဲ့ ဉာဏ္စဥ္ေဆာင္မ်ားကို ျပန္ၾကည့္ပါ။- သူတို႔ရဲ႔ ဉာဏ္သိ ဓမၼမ်ားကို
သူတို႔ေရွ႔ေမွာက္ ခိုင္မာေအာင္ မွတ္တမ္းမတင္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ (မတင္ႏိုင္ခဲ့ဘူး
ဆိုတာထက္- တင္ဘို႔ မလိုအပ္ေသး လို႔ မတင္ခဲ့ဘူး)၊ တိုင္းျပည္တစ္ခုအတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံု
constitution ေရးသလိုပဲ။ မူၾကမ္းအဆင့္မ်ားသာ ေရးသြားခဲ့တယ္။ ကုိယ္ေတာ္ေမာေရွ-လည္း
ဒီလိုပဲ။ ကိုယ္ေတာ္ ေဂါတမလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ကိုယ္ေတာ္ေယရႈလည္း အလားတူပဲ။ သူတို႔
လက္ထက္မ်ားမွာ သူ႔တို႔ပတ္၀န္းက်င္ အေလွ်ာက္ တရားဓမၼမ်ားနဲ႔ လူေတြကို ျပသြားေပမယ့္-
သူတို႔မ်က္ေမွာက္ ခိုင္မာတဲ့ လူ႔လမ္းၫႊန္က်မ္းကို မျပဳခဲ့ဘူး။ သူတို႔
ကိုယ္တိုင္ကလည္း သူတို႔ဟာ ေနာက္ဆံုးပါလို႔ အာမမခံခဲ့ဘူး။
(၂) ကိုယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္က
“မင္းတို႔ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ ေနာက္ဆံုးတစ္ပါးဟာ ငါပဲ လို႔ တရား၀င္ေၾကျငာတယ္။” လူသား
အတြက္ လမ္းၫႊန္က်မ္းကို ခိုင္မာေအာင္ ျပဳစုခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီ က်မ္းဟာ သူ႔ရဲ႔
လူသားအေတြးအေခၚနဲ႔ ေျပာဆိုျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း သဗၺညဳ ဉာဏ္စဥ္နဲ႔ သိျမင္
ရြတ္အံေပးတဲ့ က်မ္းျဖစ္ေၾကာင္း အာမခံသလို-၊ စိန္ေခၚမႈလည္း ရွိတယ္။ ကုရ္အံက်မ္း
ေတာ္က “ဟိုတစ္မ်ိဳး ဒီတစ္မ်ိဳး မညီမၫြတ္တဲ့ က်မ္းမဟုတ္ဘူးလို႔ အာမခံတယ္။”
တစ္ကယ္လို႔ ဒီက်မ္းဟာ အတုအေယာင္လို႔ မင္းတို႔ ယိုးစြပ္မယ္ ဆိုရင္- ဒီက်မ္းေတာ္အလား-
(အာယတ္) ေခၚ တန္ခိုးအင္အားႀကီးတဲ့ သက္ေသခံ ခ်က္- သုတ္ေတာ္ တစ္ပါးေလာက္ စီရင္ျပဳစု
ၾကည့္လိုက္ပါတဲ့။ မင္းတို႔အေနနဲ႔ ေရွ႔ယခင္ကလည္း အဲ့လို မျပဳစုႏိုင္ခဲ့
ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားလည္း မျပဳစုႏိုင္ေစရလို႔ အာမခံထားတယ္။
ရိုးရိုးေလးပဲ ဆင္ျခင္ၾကည့္ဗ်ာ- ဒီေန႔
ပိဋကတ္ကို လူသား ဘယ္ေလာက္က အေသခံ ကာကြယ္သလဲ။ သမၼက်မ္းကိုေရာ လူသား ဘယ္ေလာက္က
အသက္ေပးေစာင့္ေရွာက္သလဲ။ ကုရ္အံကို ထိရင္ (သိသိ မသိသိ၊ တတ္တတ္၊ မတတ္တတ္)
အသက္ေပးတဲ့ လူေပါင္း--၊ ဒီေန႔ ညီေလး ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ လက္နက္အင္အားနဲ႔
ၿခိမ္းေျခာက္လို႔ မရဘူး- အေသခံမယ္ ဆံုး ျဖတ္ထားသူကို ဘာလက္နက္နဲ႔မွ
ေျခာက္လွန္႔လို႔ မရဘူးေလ။
ဒီလို အေသခံ ကာကြယ္ေနေတာ့-
အင္အားႀကီးတဲ့ လူေတြက သူတို႔လိုသလို ထိုးေဖါက္မရႏိုင္ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့
အယူသီးတယ္လို႔ စြပ္စြဲျပန္တယ္။ ဒါဆိို မင္းတို႔က မင္းတို႔ ဘာသာမွာ ဘာျဖစ္လို႔
အယူမသီးၾကတာလဲ။ မင္းတို႔လည္း အယူသီးလိုက္ၾကပါလား။- ဘယ္သူမဆို ကိုယ့္အယူ၀ါဒမွာ
ကိုယ္အယူသီးခြင့္ရွိတာပဲ။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ယုတၱိမဲ့ဒ႑ာရီ ေတြကိုယံုၾကည္သလိုလို
ခံစားေန တယ္။ တစ္ကယ္တမ္း ရွင္းေတာ့လည္း မရွင္းႏိုင္ သိပၸံလိုလို- ဟိုလိုလိုေတြ
ထုိးခ်၊ တစ္ ကယ္တမ္းက်ေတာ့ မိရိုးဖလာ လူမ်ားရာ ကို ကပ္ေပါင္းေနတဲ့ အဆင့္မွ်သာ
ျဖစ္ေနတယ္။- ရပ္ကြက္ထဲမွာ လူမ်ားတဲ့ အုပ္စု က နည္းတဲ့ အုပ္စုကို ဖိႏွိပ္-
ဒီအဆင့္နဲ႔ ဘာသာေရးကို ခံယူေနတာပါ-၊ လို႔ သူတို႔ကို ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။
ၿပီးေတာ့ ခရစ္ယာန္မ်ားက
ကုရ္အံက်မ္းကို အတုထုတ္ေသးတယ္။ (ခရစ္ယာန္ လို႔ေျပာဆိုျခင္းဟာ ကိုယ္ေတာ္ေယရႈကို
ေစာ္ ကားျခင္း မဟုတ္ဘူးေနာ္-၊ ကိုယ္ေတာ္ေယရႈကိုယ္တိုင္က ခရစ္ယာန္သာသနာကို
ထူေထာင္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး- ေနာက္ေပါက္ေတြ က အမည္ေပး၊ ထူေထာင္လိုက္တာပါ။) (Canada
Bible Society) က ကုရ္အံ မူကြဲ ႏွစ္ခု ဆိုၿပီး စာအုပ္ထုတ္တယ္။ တစ္ကယ္ တမ္းလည္း
သက္ေသအတိအက် မျပႏိုင္ဘူး။ ဒါ လုပ္စရာလား။ ကိုယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္ကို ေစာ္ကားေမာ္ကား
ကာတြန္းဆြဲၾကေသး တယ္။ အလားတူ ကိုယ္ေတာ္ေဂါတမကိုလည္း Rude Buddha ဆိုၿပီး မၾကာမွီက
ရုပ္သံမွာ အႀကီးအက်ယ္ ေနာင္ေျပာင္ေစာ္ ကားေသးတယ္။ ဒါေတြက လုပ္စရာလား ညီေလး--၊
လူယဥ္ေက်းေတြလို႔ ခံယူ ထားၿပီး အဲ့လို လုပ္တာ- သင့္ေလွ်ာ္ပါသလား။ မြတ္စလင္ေတြဘက္က
ဘယ္သူ႔က်မ္းကိုမွ မေစာ္ကားဘူး။ ဘယ္ ဘာသာေရး ဦးေသွ်ာင္ (ေမာေရွ၊ ေယရႈ၊ ေဂါတမ)
ကိုမွ မသေရာ္ဘူး၊ မပုတ္ခတ္ဘူးေလ-။ ကဲ ဘယ္သူက ပိုမိုယဥ္ေက်း ပါသလဲ။
ဆိုလိုတာက- ကုရ္အံက်မ္းက
စာတစ္လံုးခ်င္းစီကို အသက္ေပးကာကြယ္မယ့္ သူေတြ ရွိေနတယ္။ ဒီကိစၥဟာ နည္းတဲ့ ကိစၥ
မဟုတ္ဘူး-၊ လူဆိုတာ မိမိအသက္ေသမွာကို အေၾကာက္ဆံုးပဲ။ အဲ့ဒီ အသက္အတြက္ ဘာမဆို
လုပ္ေနၾကတာ-။ အဲ့ ေလာက္ မက္ေမာတဲ့ အသက္ကို ရင္းၿပီး- ကာကြယ္ေပးလိုစိတ္မ်ိဳး
ျဖစ္ေအာင္ ကုရ္အံက်မ္းကအပ အျခား ဘယ္က်မ္းမွာ အဲ့လို တန္ခိုးမ်ိဳး ရွိလို႔သလဲ။-
ရိုးရိုးေလး ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ။
ဒီေလာက္ ခိုင္မာတဲ့ ကုရ္အံက်မ္း
(လူသားမ်ားအတြက္ လမ္းၫႊန္က်မ္း)ကို ကုိယ္ေတာ္မုဟမၼဒ္က မ်က္ေမွာက္ျပဳစုႏိုင္ခဲ့တယ္။
ဒီကုရ္အံက်မ္းေတာ္ႀကီး ကမၻာအရပ္ရပ္ကို ျပန္ႏွ႔ံသြားလိမ့္မယ္ ဆိုတာကိုလည္း တိတိက်က်
အာမခံခ်က္နဲ႔ ေျပာ ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ ကုရ္အံက်မ္း မျပန္႔ႏွံ႔ မေရာက္ရွိတဲ့ ေဒသ
ဆိုတာ မရွိဘူး- ဆက္လက္လည္း ျပန္႔ႏွံ႔ေနဆဲပါ။
ေျပာစရာ ေထာက္ျပစရာ
အခ်က္ေတြအမ်ားႀကီးပါ။ (ေမးျမန္းခ်င္သူမ်ား ဘက္ကလည္း လြတ္လပ္စြာ
ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။)
၃။
ေနာက္ထပ္သဗညဳတဥာဏ္ရႏိုင္တဲ့သူမရွိေတာ့ဘူးလား။
သဗၺညဳတ ဉာဏ္က လူသားတိုင္း ရႏိုင္တဲ့
အခြင့္အေရးရွိပါတယ္။ ဆိုလိုတာက လူတိုင္းဟာ သမၼတ ျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္- လူတိုင္းမွာ
Constitution (ဖြဲ႔စည္းပံု) ေရးဆြဲခြင့္ရ သမၼတ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္ႏုိင္တာပါ။
ဖြဲ႔စည္းပံုဟာ ခိုင္မာေနၿပီ ဆိုရင္ ေနာက္ထပ္ေရးသားေနဘို႔ လိုမွ မလိုတာ။
ေဒသိကဆိုင္ရာ ေပၚလစီေတြေလာက္ပဲ လိုမွာေပါ့။ (ႀကံဳလို႔ပါ- ကိုယ္ေတာ္ ေဂါတမကလည္း
သူတစ္ဦးတည္းသာ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ကို ရခြင့္ရွိတယ္လို႔ မေျပာခဲ့ဘူးေနာ္- သူနဲ႔ အယူမတူတဲ့
သူ႔ အတုိက္အခံ သမဏ၊ ျဗဟၼဏ ေတြမွာလည္း သဗၺညဳတ ဉာဏ္ရခြင့္ရွိတယ္လို႔ ၀န္ခံထားပါတယ္။
မ၊ ျမန္၊ ၂ ကဏၰတတၳလသုတ္)
၄။ ရႏိုင္ေသးတယ္ဆိုရင္
ခုေျဖၾကးေပးေနသူက ဘာလို႔မရတာလဲ။
အခ်ိန္မေရာက္ေသးလို႔ပါ။
၅။ အလႅာဟ္ကလူေတြကို
နိဗာန္ကိုတန္းေပးလိုက္လို႔ မရဘူးလား။
လူေတြကို နိဗၺာန္ကို တန္းေပးလိုက္တာပဲ။ လူမျဖစ္ေသးတဲ့ (လူျဖစ္ပိုင္ခြင့္ရွိ) သတၱ၀ါ ေတြက ဆင္းေျပးလာတာပါ။
(ဆင္းေျပးတယ္ သံုးလိုက္လို႔ နိဗၺာန္က အျမင့္မွာ လူျပည္က ေအာက္အနိမ့္မွာလို႔ ေျမျပင္သေဘာ အနိမ့္အျမင့္ကို မျမင္ေယာင္ေစလိုပါ။)
လူေတြကို နိဗၺာန္ကို တန္းေပးလိုက္တာပဲ။ လူမျဖစ္ေသးတဲ့ (လူျဖစ္ပိုင္ခြင့္ရွိ) သတၱ၀ါ ေတြက ဆင္းေျပးလာတာပါ။
(ဆင္းေျပးတယ္ သံုးလိုက္လို႔ နိဗၺာန္က အျမင့္မွာ လူျပည္က ေအာက္အနိမ့္မွာလို႔ ေျမျပင္သေဘာ အနိမ့္အျမင့္ကို မျမင္ေယာင္ေစလိုပါ။)
0 comments:
Post a Comment