ေမး။
အလႅာရွင္ျမတ္က
ျပီးျပည့္စံုတဲ့ ေလာကၾကီးကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္။ ျပီးေတာ့ ထိုအရွင္ျပဌာန္းထားတဲ့ နိယာမ
အတိုင္း အားလံုးကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္ဆိုရင္ အခုအလႅာရွင္ျမတ္က ဒီကမၻာေလာကကို
ဖန္ဆင္းျပီးျပီးလား ဖန္ဆင္းတုန္းလား။
ေျဖ။
အလႅာဟ္အရွင္ ဆိုတာကို သမၼာက်မ္းလာ “ဖန္ဆင္းရွင္”
ဆိုတဲ့ ဖြင့္ဆိုနားလည္ထားမႈဟာ- က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အံ (အစၥလာမ္သာသနာရဲ႕
အေျခခံသြန္သင္ခ်က္ဥပေဒမ်ား) က ေျပာဆိုရွင္းျပတာနဲ႔ အလြန္ကြာျခား လွပါ တယ္။ အခု
သမီးတို႔သိေနတဲ့ သီအိုရီက သမၼာက်မ္းလာ သီအိုရီ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ခက္တာက မြတ္စလင္ ဗလီ
ဆရာမ်ားကိုယ္တိုင္က အဲ့ဒီအယူမ်ိဳး ေဟာေျပာေနတာကိုး။
က်မ္းျမတ္ ကုရ္အံက ေျပာတဲ့ သီအိုရီမွာ
အလႅာဟ္အရွင္ဟာ ဥံဳဖြ ဖန္ဆင္းရွင္ မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္တည္လာေစမယ့္ အရာမ်ားအတြက္
ဆင့္ကဲျပည့္စံု ျဖစ္တည္လာႏိုင္ေစဘို႔ ျပဌာန္းေပးလိုက္တဲ့ အရွင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ-
ျမစ္တစ္စင္းေပၚမွာ တံတားတစ္လက္ တည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳလိုက္သည္ဆိုတဲ့ သမၼတ တစ္ဦးရဲ႕
ခြင့္ျပဳခ်က္မ်ိဳးကို သာ ျပဌာန္းလိုက္ပါတယ္။ သမၼတတစ္ဦးက
တံတားေဆာက္ခြင့္ျပဳလိုက္သည္ ဆိုတာနဲ႔ တံတားက ၀ုန္းဒိုင္း လွ်ပ္တစ္ပ်က္
ေပၚထြက္လာခဲ့တာ မဟုတ္ပါ။
သမီးနားလည္ေအာင္ အာဒံ ဆိုတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ကို ဥပမာေပးၿပီး- သမၼာက်မ္းက ဖြင့္ဆိုတဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္နဲ႔ က်မ္းျမတ္
ကုရ္အံက ဖြင့္ဆိုပံုကို တင္ျပေပးပါမယ္။-
သမၼာက်မ္းမွာ - ဘုရားသခင္သည္
မိမိပံုသ႑ာန္ႏွင့္အညီ လူကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏- (ကမၻာဦး ၁း၂၇) လို႔ ဆို တယ္ အဲ့ဒါက
ဖန္ဆင္းျခင္းရဲ႕ ဆဌမေန႔ ျဖစ္တယ္ေပါ့။ ပထမေန႔မွာ ေကာင္းကင္နဲ႔ေျမႀကီး၊ ဒုတိယေန႔မွာ
အ လင္းေရာင္ နံနက္၊ ေန႔ည---- စသည္ျဖင့္ ေျပာထားေတာ့၊ ဆဌမေန႔မွာ ဖန္ဆင္းတဲ့-
“လူသား” အာဒံ ဟာလည္း ဖန္ဆင္းလိုက္တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္လာတဲ့ သေဘာကို ေျပာပါတယ္။
အဲ့ဒီ အာဒံကို အိပ္ေစၿပီး သူ႔နံရိုးကိုယူ သူ႔အ တြက္ မိန္းမ (ဧ၀) ကို
ဖန္ဆင္းေပးတယ္- ကမၻာဦး ၂း၂၁-၂၃၊ ဆိုေတာ့ အားလံုးက ဥံဳဖြ သေဘာလို ျဖစ္ေန တယ္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အံက- အာဒံကို
ျဖစ္တည္ေစဘို႔ خَلَقَهُ مِن تُرَابٍ ثِمَّ قَالَ لَهُ
كُن فَيَكُونُ
“ငါအရွင္က သူ႔အား ေျမ မႈန္႔မွ ျဖစ္တည္ေစ၏၊ သူ႔အတြက္ “ျဖစ္” ဟု
မိန္႔လိုက္ေသာ္ သို႔ျဖင့္ ဆင့္ကဲ ျပည့္စံု ျဖစ္တည္လာရမည္ သားတည္း၊” (၃း၅၉)
လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီမွာၾကည့္ပါ။ သူ႔ကို ေျမမႈန္႔က ျဖစ္တည္ေစတယ္၊ (သူ႔ရဲ႕
ျဖစ္တည္မႈမွာ ပထ၀ီဓါတ္ဟာ အေျခခံအျဖစ္ ပါ၀င္တယ္။) ၿပီးေတာ့ “ဖ-ယ ကူးန္” သို႔ျဖင့္
ဆင့္ကဲျပည့္စံု ျဖစ္လာရမည္ သာ တည္း။ မိန္႔လိုက္ၿပီးေနာက္မွာ (အနာဂါတ္မွာ) တစ္
ဆင့္ျခင္း ျဖစ္လာရမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ (အတိအက် ျဖစ္ကို ျဖစ္ လာရမယ္) ဆိုတဲ့ အသံုးနဲ႔
ေျပာဆိုတယ္။ ခ်က္ခ်င္း ၀ုန္းဒိုင္း သေဘာမဟုတ္ပါ။
အလားတူ ကမၻာ စၾကာ၀ဠာအားလံုးကိုလည္း
ကာလတစ္ခုခ်င္းစီ ဆင့္ကဲ ျဖစ္လာေစတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ထပ္ဆင့္ ကြပ္ကဲမႈ နိယာ မေတြကို
ျပဌာန္းေပးထားတယ္။ အဲ့ဒီ နိယာမမ်ားကို ေလာကဓမၼအျဖစ္ တည္ေနေစတယ္။ ကုရ္ အံ ၁၀း၃။
လို႔ ေျပာထားတယ္။
ဒီေတာ့- အလႅာဟ္ဟာ ေလာကအေပါင္း
ျဖစ္တည္လာေစဘို႔ကို ျပဌာန္းေပးၿပီး ျဖစ္တယ္။- ျဖစ္တည္လာေစ မယ့္ process (ျဖစ္ စဥ္)
မ်ားကို ေလာကဓမၼ အျဖစ္တည္ေနေစေတာ့- ေလာကဓမၼက ထပ္ဆင့္မြန္းမံသြားေန တယ္။ အလႅာဟ္ရဲ႔
ခြင့္ျပဳခ်က္က “ၿပီးခဲ့ ပါၿပီ” စဥ္ဆက္ျဖစ္တည္ေနဆဲအရာမ်ားက စၾကာ၀ဠာႀကီး
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ ကာလထိ ရွိေနမယ္- အဲ့ဒီျဖစ္စဥ္မ်ားကို ေလာကဓမၼရဲ႕ တာ ၀န္ျဖစ္တယ္။
(၁၀း၃ ကို ျပန္ဖတ္ၾကည့္ပါ။) သမၼတ တစ္ဦးရဲ႕ တံတားတစ္လက္တည္ေဆာက္ျခင္း
ခြင့္ျပဳခ်က္က ထုတ္ျပန္ၿပီးပါၿပီ၊ အဲ့ဒီတံတား ျပည့္စံုေအာင္ ျဖစ္ တည္လာေစမယ့္
process က အဂၤ်င္နီယာ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္သား၊ သစ္ထုတ္လုပ္ေရး၊ ဘိ လပ္ေျမ ထုတ္
လုပ္ေရး--- စတဲ့ ထပ္ဆင့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားရဲ႕ ၀န္တာအျဖစ္ ဆက္လက္ တည္ရွိပါတယ္။
ေမး။
ေက်းဇူးတရားတိုင္းဟာ
အလႅာရွုင္ျမတ္ထံမွ လာတယ္ ဆိုးက်ိဳးေတြက ကိုယ့္လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့
အလႅာရွင္ျမတ္က ျပီးျပည့္စံုတဲ့ ေလာကၾကီးကိုေပးျပီး ဒီတိုင္းၾကည့္ေနတာလား။
ေျဖ။
သမီးကို ေျပာျပသူက လိပ္ပတ္မလည္တာလား၊
သမီးပဲ နားလည္မႈလြဲေနတာလားေတာ့ အန္ကယ္ မေျပာတတ္ဘူး။ အဲ့ဒီ စကားက အမွန္ေတာ့ အဲ့လိုမဟုတ္ဘူး၊-
အလႅာဟ္အရွင္က ေလာကအေပါင္းကို ျဖစ္တည္ ေစ တာမွာ အခ်ီးႏွီး အက်ိဳးမဲ့ ဘာမွ
မရွိဘူး-၊ သင္တုိ႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္သာ သင္တို႔အတြက္ အက်ိဳးမဲ့ ျဖစ္ေနတာ- လို႔
ေျပာဆိုျခင္းပါ။ ဥပမာ- မီး- ဆိုတဲ့ အရာဟာ ေလာကမွာ ျဖစ္တည္ေနတယ္ေပါ့။ ဒီ မီး ဆိုတဲ့
အရာဟာ လူ သားအတြက္ အလြန္ေက်းဇူးျပဳ တဲ့ ေတေဇာဓါတ္ ျဖစ္ပါ တယ္။ အနည္းဆံုး- အဲ့ဒီ
ဓါတ္မပါဘဲ လူသားဆိုတာ ျဖစ္ မလာႏိုင္ဘူး။ တနည္းအားျဖင့္ လူသားဆိုတာ ျဖစ္တည္လာေစမယ့္
ပင္မ ဓါတ္ခံ ေက်းဇူး ျပဳမႈထဲမွာ ေတေဇာ ဓါတ္ (မီး) ပါ၀င္ေနတယ္။
ဒါေပမယ့္- အဲ့ဒီ မီး ဆိုတာကို
ကိုင္ၿပီး ရပ္ကြက္မွာ မီးရိႈ႔ၾကည့္ပါ။ အင္မတန္ အက်ိဳးရွိတဲ့ မီး၊ ေက်းဇူးႀကီးတဲ့
မီး ဟာ - မိမိရဲ႕ လုပ္ ရပ္ေၾကာင့္ အဆိုးတရားတစ္ခုကို ျဖစ္ေပၚေစတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
ဒါက ျမင္သာထင္ရွားတဲ့ ဥပမာကို ေပးလိုက္တာပါ။ အလားတူ ပဲ မံႆမ်က္လံုးနဲ႔
မျမင္ႏိုင္တဲ့ အရာမ်ားမွာလည္း ဒီအတိုင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။
ဒီေလာက မွာ ဖန္ဆင္းမွဳ
နိယာမကလြဲလို႔ က်န္တဲ့အလႅာရွင္ရဲ႕ ပက္သက္မွဳေတြ ရွိပါေသးလား။ သိပါေစ။
ေျဖ။
အလြန္ရွိေနတာေပါ့။ ဖန္ဆင္းျခင္း
နိယာမကို လူေတြကို ေျပာေနတာက-၊ ဒီေလာကအားလံုးရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာ တစ္ခုကို သိေအာင္
ေျပာျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက-က ဖန္ဆင္းခံ အခ်င္းခ်င္း - လူ- လူခ်င္း
ျဖစ္ေစ၊ လူက ေက်ာက္တံုးကို ျဖစ္ေစ၊ လူက မိမိ ကိုယ္တိုင္ ျပဳလုပ္ရာကို ျဖစ္ေစ၊ လူက
သစ္ပင္ကို ျဖစ္ေစ- မကိုးကြယ္မိ ေအာင္ ေျပာျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာ တရားမွာ အဓိက
သြန္သင္တာက ဉာဏ္စဥ္ဖြံ႔လာဘို႔သာ ျဖစ္ပါ တယ္။
ေလာကမွာ သီအိုရီ ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ဉာဏ္စဥ္ေခါင္းေဆာင္
လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ သီအိုရီ ေခါင္းေဆာင္ ဆိုတာက သုေတသီေတြ ဆင့္ပြား
ျဖစ္တည္လာတာပါ။ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္တို႔ ပညာရပ္တစ္ခုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တို႔ သ
ေဘာပါ။ သူတို႔ရဲ႕ သီအိုရီေတြ၊ ဒသနေတြ၊ လူထုအက်ိဳးျပဳ အေတြးအေခၚေတြဟာ- လူေတြအတြက္
သင့္ေလွ်ာ္ ႏိုင္တယ္- ဒါေပမယ့္ ေခတ္တစ္ခုစီကို ကိုယ္ စားျပဳပါတယ္။ ဥပမာ-
ကြန္ျမဴနစ္ေခတ္က ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ ဟာ ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ သူ႔အေတြး အေခၚေတြ
ေခတ္ ေနာက္က်သြားပါတယ္။- အလားတူ ေနာက္ ထပ္ျဖစ္ တည္လာမယ့္ေခတ္မွာ ဒီမိုကေရစီ
ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးရဲ႕ အေတြးအေခၚ ဟာလည္း ေခတ္ေနာက္က် သြားမွာ ပါ။
ဉာဏ္စဥ္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႔ ဉာဏ္စဥ္သိ
ဒသန သို႔မဟုတ္ ဉာဏ္စဥ္သိ ဓမၼကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ေခတ္ ေနာက္ မက်ပါ။ ေျပာင္း
လဲျခင္းလည္း မရွိပါ။ ဒီအခါ အဲ့ဒီ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ သြန္သင္မႈကို က်န္လူ
သားေတြက လိုက္နာဆည္းပူးရပါတယ္။ အ ထက္ေဖၚျပပါ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ
ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ေခါင္း ေဆာင္ေတြ ကိုယ္တိုင္က ဉာဏ္စဥ္ရေခါင္းေဆာင္ ေနာက္ကို
လိုက္နာေနရပါတယ္။
လိုက္နာေနတဲ့ ေနာက္လိုက္ လူသားက
ထုထည္နဲ႔ မ်ားလာေတာ့- အဲ့ဒီ ဉာဏ္စဥ္ရလူသားကို အေျခခံၿပီး ဘာ သာေရး လူတန္းစား
(ကိုးကြယ္ခံလူတန္းစား) ေပၚထြက္လာႏိုင္တယ္။ သာမန္လူသားမ်ားက ဉာဏ္စဥ္ ဆိုတာ ကို-
ျမင္မွ မျမင္ရဘဲ။ အဲ့လို ကိုးကြယ္ခံ လူတန္းစား ျဖစ္တည္တာနဲ႔ လူသားၾကားမွာ အလိုလို
အဆင့္အတန္း ကြဲသြားျပန္ပါတယ္။ မ ေန႔က အရက္သမား- လူသတ္သမား မုဒိန္းေကာင္ ဒီေန႔
သူ႔ကိုယ္သူ ဘာသာေရး လူတန္းစားလို႔ ခံယူလိုက္ ေတာ့- လူသားအမ်ားက အဲ့ဒီ ဒုစရိုက္ေကာင္ကို
ခ်က္ခ်င္း ဦးခ်ကန္ေတာ့ရပါေတာ့တယ္။ ေကၽြးေမြး ေစာင့္ ေရွာက္ျခင္းမ်ားလည္း
ျပဳရပါေတာ့တယ္။ ဒီအခါမွာ လုပ္စား အတုအေယာင္ေပါင္း မ်ားစြာ ေပၚထြန္းလာႏိုင္ပါ တယ္။
လူေတြက ဘာသာေရး လူတန္းစားမွန္ ရင္ ေခါင္းၿငိမ့္ လက္ခံေန ရေတာ့- အတုအေယာင္ေပါင္း
မ်ားစြာ ေအာက္မွာ ေခါင္းပံုျဖတ္ခံရႏိုင္ပါတယ္။
အစၥလာမ္က- လူဆိုးတစ္ဦး
ေနာင္တရလာတာကို ႀကိဳဆိုတယ္။ သူေကာင္းျဖစ္လာတာကိုလည္း အားေပး တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ
-လည္း လူသားတစ္ဦးပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီအတြက္ ကိုးကြယ္ခံ၊ ပူေဇာ္ပသခံ လူတန္းစား
ျဖစ္မသြားေစရေအာင္ ထိန္းေပးထားတယ္။ ဒါ ဟာလည္း လူဟာလူ၊ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရမယ့္
အလႅာဟ္ဟာ အလႅာဟ္ ဆိုတာကို ျပတ္ျပတ္သားသား စည္းတား ထားလို႔ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါဟာ
လူ႔ေဘာင္ေလာက အတြက္ အ ေရးႀကီးတဲ့ ပတ္သက္မႈ တစ္ခု ျဖစ္တယ္။
ဒီေနရာမွာ အဓိက ေသာ့ခ်က္က- ဉာဏ္စဥ္နဲ႔
အျခားေသာ စြမ္းအား power မ်ားကို လူလူခ်င္း ဓါတ္ကူးေပးလို႔ မရဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။ အလႅာဟ္ဟာ
အဲ့ဒီအခ်က္ကို လူသားနဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္ေနပါတယ္။
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
အစၥလာမ္-ျမန္မာ
0 comments:
Post a Comment